Vienišumas tai dar viena opi šio amžiaus problema. Pasaulio pažinčių rinkoje keletas gigantiškų kompanijų, tūkstančiai pažinčių biurų, 8000 internetinių svetainių, tačiau susiduriame su didžiuliu pasirinkimų paradoksu – kuo didesnis pasirinkimas, tuo sunkiau rasti žmogų nežinantiems kaip, ko ir dėl ko jis ieško. Malonususipazinti.lt bendraįkūrėjas Tomas Girdzijauskas su patyrusia profesionalų komanda konsultuoja, moko, vykdo virtualias ir tiesiogines žmonių pažintis.
Konsultacinis pažinčių verslas „Malonu susipažinti“ tokį kokį matome šiandien, nuo idėjos gimimo, vystymosi iki įgyvendinimo, užtruko net keturis dešimtmečius. Pati pirminė idėja Tomui gimė, norint turėti daug draugų. Taip pat jam puikiai sekėsi supažindinti draugus ir artimuosius. Pažinčių svetainėse pavykdavo sukurti teisingas anketas, kurios pritraukdavo tūkstančius laiškų. Tai tapo stipriu Tomo azartu eiti į priekį.
Dar 2004 m. kurdami startuolių verslus, pastebėjo, kad vieniši darbuotojai lieka po darbų prie kompiuterių ieškoti sau porų interneto pažintyse: „Tuomet su kolegomis ir pagalvojom, o gal pabandom pažinčių verslą? – pasakoja Tomas.
Greitai buvo surastas, tuo metu aktualiausias pasaulyje pažinčių metodas, įsigytas verslo modelis. Profesionaliai startavo ir lygiavosi su geriausiomis JAV, Kanados, Izraelio, Didžiosios Britanijos pažinčių kompanijomis. „Tačiau, tokiam projektui pasirodė per maža rinka, projektas buvo sustabdytas, o sukauptą medžiagą ir patirtį pasidėjome ateičiai“, – prisimena šio verslo kūrėjas.
Girdzijauskas atliko Big5/Bridge testą (tai moderniausias, geriausiu pasaulyje pripažintas testas, asmenybės klausimynas), jo rezultatai nustebino jį patį ir kolegas: „Pasirodo esu žmogus turintis stiprų gebėjimą supažindinti. Taip tikrai žinojau, kad tai gali būti mano slaptu hobiu, bet nesitikėjau, kad tai galėtų tapti verslu“, – pasakoja idėjos autorius. Vėliau šis testas buvo atliktas ir visam komandos branduoliui.
Tai ir tapo stipriu stimulu vėl sugrįžti prie šios veiklos. Reikėjo paruošti pažindinimo sistemą ir procedūras, pakvietė į komandą stiprų marketingistą iš Londono, knygų autorę taip pat dirbančią ir su soc. tinklais, sukūrė modernias šiuolaikines pažinčių taisykles, pokalbių laidas, ištestavo pažinčių svetaines ir ne tik. „Kadangi mums patiems tai labai įdomi sritis – mes nuolat mokomės, remiamės užsienio specialistų sukauptomis žiniomis, metodikomis, strategijomis“, – dalinasi patirtimi T. Girdzijauskas.
Bet svarbiausia, šį kartą nuspręsta pradėti visai kitaip. Pirmiausia žmogus paruošiamas pažinčių paieškoms, konsultuojamas, mokomas. Taip pat atsižvelgiama į lietuvių šaltą, drovų mentalitetą, stengiamasi prie jų prieiti kitais būdais.
Šio verslo reikalingumu net neabejojama, juk žmogus sociali būtybė, nesvarbu koks virtualus pasaulis galėtų tapti ateityje, žmogui vis tiek reikia žmogaus. Užsienyje pažinčių konsultavimo paslauga labai vertinama, brangiai kainuojanti, o lietuviams „koją kišą“ ne tik šaltas, šiaurietiškas jų mentalitetas, bet ir į santykius arba žmogaus pasirinkimą žiūrimą per daug paviršutiniškai, atmestinai: „Kartais atrodo, jog žmogus dėmesingiau renkasi daiktus, nei gyvenimo pakeleivius“, – pastebi pažinčių ekspertas. Surasti gyvenimo partnerį daug svarbiau nei nusipirkti nekilnojamą turtą ar automobilį: „Susipažinimas ir poros kūrimas yra kaip barteriniai mainai, kurių metu įsigyjame žmogų ir jį perkame savimi, aš pats esu „moneta“, kurios pagalba perku kitą žmogų. Taip įsigydami gyvenimo partnerį, mes kartu su juo gauname visą jo „turtą“ ir su juo sujungiame savąjį. Tik ar „monetos ir pirkinio“ vertės lygiavertės? Amžius, dydis, svoris, medžiaga ir net tik?“ – klausia hipotetiškai ekspertas.
„Įdomu tai, kad mes dažnai apie save turime per gerą nuomonę, ieškome princo arba princesės, o su jais susiporuoti labai mažai tikėtina“, – šypsosi pašnekovas. O save realiai atitinkančių žmonių mes dažnai nenorime, todėl pažintys ilgai užtrunka. Todėl pirmiausia darbai prasideda nuo to, kad su pažinčių specialistu išsiaiškinama išorinius (matomus) ir vidinius (slaptus) žmonių privalumus ir trūkumus. Tada kiek tik įmanoma tiksliai įvertinama ko konkretus žmogus vertas, bei su kuo jis suderinamas.
Šeimas kuria vis vyresni
Europoje vyrauja tendencija kurti šeimas vėlesniame amžiuje. Pavyzdžiui, Vokietijoje dar 1991m. vidutinis netekėjusių moterų amžius buvo 26.1, kai 2019 tapo 32.1. Jungtinėje Karalystėje vėlesnės pirmosios vedybos pradėjo staigiai keltis į brandesnį amžių nuo 1971m. Tada šeimas kūrė 25-mečiai vyrai, o 2000-aisiais priartėta prie 35 m. Vėliausiai (2021 m. duomenimis) santuokas kuria vyrai švedai (36.7 m.) ir ispanai (36.1), o lietuviai vyrai šiuo metu 31-m. Tomui ši statistika atrodo grėsminga, nes tuo pačiu matome ir kitą kreivę – mažėja vaikų kiekis šeimose ir tai veda prie greito išnykimo (karta atsistato, jei viena moteris gimdo vidutiniškai 2.11 vaiko, o nukritus vidurkiui žemiau 1.9 demografija nebeatsistato). Maltoje moteris pagimdo vidutiniškai 1.1 vaiką, o pirmaujančioje Europoje Prancūzijoje vos 1.8, Lietuvoje 1.6. Nesunku suvokti, kad tai veda prie išnykimo ir procesas vyksta ne Europai palankia linkme.
Pakeisti šias tendencijas ilgoje perspektyvoje, Tomo nuomone, galima peržiūrint dabar įsivyravusį požiūrį, kad pirmiausia reikia studijuoti universitete, daryti karjerą, o po to kurti šeimą, nes kai „atsipeikėjama“, geriausias biologinis metas santuokai ir vaikams jau praėjo. Tai ilgas kelias, reikalaujantis rimtai permąstyti šeimos politiką. Malonususipazinti.lt misija – padėti žmonėms, kurie jau yra pakliuvę į vėlyvos santuokos spąstus ir kelio atgal nebėra. Didžioji dalis klientų – vyresni žmonės, kurie materialiai „atsistojo ant kojų”, bet jau nebetrykšta natūralia jaunyste. Kai kurie kurs šeimą pirmą kartą, kai kurie ir antrą. Tenka mokytis parodyti save, išryškinti ir pateikti privalumus, kuriuos suteikia amžius ir branda. Tai reikalauja ir žinių, ir darbo. Tam, kad vedybos nenusikeltų dar vėliau ir dar vėliau beieškant tinkamo partnerio, specialistų pagalba tampa neįkainojama – juk kiekvieni vienatvės metai yra skaudūs tiek vyrams, tiek moterims.